Analisis Atribut yang Menjadi Preferensi Konsumen dalam Memilih Produk UD Sumber Urip
DOI:
https://doi.org/10.59141/jiss.v2i10.432Keywords:
Rice;, consumer preferences;, conjoint analysisAbstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui preferensi konsumen terhadap kombinasi atribut produk beras yang meliputi jenis beras, warna beras, dan ukuran kemasan. Penelitian ini juga bertujuan untuk menentukan atribut apa yang paling penting bagi konsumen dalam memilih produk beras. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah 213 responden yang pernah melakukan pembelian beras di Hokky Darmo Permai Surabaya. Penentuan jumlah sampel ditentukan berdasarkan rumus Slovin, yaitu sebanyak 139 responden. Penelitian ini menggunakan analisis conjoint dengan tiga atribut beras, diantaranya adalah jenis beras, warna beras, dan ukuran kemasan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa atribut yang menjadi preferensi konsumen adalah jenis beras Setra Ramos, warna beras putih bening, dan ukuran kemasan 5kg.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Cindy Marceline Gunawan, Tina Melinda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International. that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.